Monday, February 28, 2011
MAS: Boleh tempah tiket guna facebook
Malaysia Airlines System Bhd. (MAS) telah mengukuhkan penciptaan inovasi media sosialnya dengan melancarkan MHbuddy, sebuah laman rangkaian sosial para penumpang dalam Facebook.
Aplikasi tersebut boleh digunakan pada laman Facebook MAS yang membenarkan 500 juta pengguna pada satu-satu masa untuk menggunakan laman itu untuk menempah dan daftar masuk penerbangan.
Malah, para penumpang boleh berkongsi maklumat perjalanan dengan rakan-rakan melalui rangkaian sosial tersebut.
Naib Presiden Eksekutif Strategi Komersial MAS, Dr. Amin Khan berkata, para pelanggannya telah memperuntukkan masa lebih kepada rangkaian sosial masing-masing dan MAS merupakan salah satu syarikat penerbangan aktif menggunakan media sosial untuk meningkatkan pertumbuhan.
''Kami mempunyai lebih 380,000 penyokong yang aktif dengan saluran baru sosial media MAS itu,'' kata Amin.
Pengenalan MHbuddy benar-benar meletakkan kaedah tempahan penerbangan dengan cara baru.
Menurut Amin, selain membuka saluran baru untuk penjualan tiket, sekarang, para pelanggan turut berpeluang menikmati keselesaan yang menakjubkan melalui Facebook.
''Pada masa yang sama, mereka boleh berhubung dengan rakan-rakan melalui Facebook,'' ujarnya.
Beliau menyedari terdapat beberapa syarikat penerbangan yang sudah menjual tiket melalui Facebook.
Namun, katanya, tidak ada satu daripadanya membenarkan para pelanggan menyepadukan perjalanan masing-masing dengan graf sosial Facebook.
''Tidak ada satu membenarkan para pelanggan untuk daftar masuk melalui Facebook.
"Melalui MHbuddy, para pelanggan yang menempah tiket penerbangan akan diingatkan tentang destinasi terkini rakan-rakan yang menggunakan laman sosial tersebut,'' ujarnya.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment